Varukorg

Varukorg

Antal varor:0st
Summa:0 kr

 

 

7

 

yes

Köpvillkor

Beställning

Här på ICA Hemma kan du beställa varor direkt på nätet. Varan levereras till uthämtningsställe eller hämtas i den ICA-butik du valt. Vi levererar endast inom Sverige. Efter din beställning får du en bekräftelse via mejl på att din beställning är mottagen. Du får ytterligare ett mejl när beställningen är skickad och när beställningen är klar för avhämtning. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar för varor som finns på webblager och 4-8 arbetsdagar för beställningsvaror. När en vara finns i vald butik är leveranstiden 1-3 arbetsdagar. Leveransinformation visas på enskild produkt och i kassan. Vid helger och röda dagar får du räkna med att leveranstiden kan bli något längre.

Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.

Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla i vår webbutik måste du ha fyllt 18 år. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom att godkänna dessa villkor intygar du också att de uppgifter du lämnar är korrekta.

Rätt till hjälp

Du som konsument har alltid rätt att vända dig till vår kundservice för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Du som valt att hämta varorna i butik kan även vända dig till den butiken du valt att hämta ut din beställning i.

Kundservice

Kontakta vår kundservice
Telefon: 020-83 33 33
Mejl: fragawebshop@ica.se
Fax: 020-83 33 30
Brev: ICA Kundservice, Box 954, 501 10 Borås

Öppettider
Vardagar: 08:00-22:00
Lördagar: Stängt
Söndagar: 12:00-22:00

Vi besvarar mejl inom 48 timmar.

Ha alltid referensnummer tillhands när du kontaktar oss.

Priser

Aktuella priser finns på ICA Hemmas hemsida. Alla priser som visas är webbunika och kan skilja sig mot priserna i butik. Det pris som visas vid köp på nätet är det som gäller. Vid uppenbart feltryck eller felskrivna priser på varor förbehåller sig ICA rätten att annullera ordern.

Betalning

Kortbetalning

På ICA Hemma kan du betala med ICAs kort, VISA och MasterCard. Det går endast att betala med betalkort utfärdade inom norden.

Betalningsskyldighet för en vara uppkommer när du gör din beställning. När du lägger ditt köp reserveras pengarna på ditt kort. Pengarna dras först när din order skickats eller hämtats ut i butik.

Om du förhandsbokar en vara dras pengarna direkt vid bokningstillfället.

Om köpet skulle leda till en retur eller reklamation betalas pengarna tillbaka. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Vid kortköp sker således återbetalning på ditt kort. Ibland kan detta ta ett par bankdagar. Om du väljer att lämna tillbaka varan i den butik du hämtat ut den i kan det ta ytterligare ett par dagar innan pengarna återbetalas då vi skall skicka den vidare till vårt webblager. Återbetalning sker dock alltid inom 14 dagar från det att du meddelat ICA att du ångrat ett köp.

ICA Hemma erbjuder en säker kortbetalning med ICA-Kort, VISA och MasterCard i samarbete med ICA Banken, som är certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Vid betalning med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos ICA Banken där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. ICA Hemma hanterar aldrig dina kortuppgifter.

När du betalar med kort kan du alltid ange ditt ICA-kortnummer och få ICA-bonus.

När du betalar på webben sker betalningen på ICA MAXI Special AB:s vägnar.

Faktura

Faktura och delbetalning kan väljas när du väljer något av leveranssätten postpaket, hemleverans eller att hämtat ut i en av våra butiker. Alternativ leveransadress är ej möjlig vid köp med faktura.

Faktura blir aktiverat i kassan när faktura går att välja som betalsätt. Fakturan administreras av Klarna till en avgift på 19 kr. Se villkor för faktura här.

Klarna skickar fakturan per mejl, till den mejl du angett vid beställning (ej per vanligt brev). Betalning av faktura sker till Klarna enligt uppgifter på faktura.

Vi erbjuder även möjligheten att delbetala med Klarna konto. Se villkor för Klarna konto här .
Fakturafrågor hänvisas till Klarnas kundservice: Klarna kundservice.

När du väljer att betala med faktura registreras din ICA-bonus automatiskt. Vid delbetalning kan du kontakta kundservice för att få hjälp med efterregistrering av ICA-bonus.

Betalning i butik

Om du väljer att handla en vara som finns i vald Maxi-butik har du möjlighet att betala med kort vid köpet eller i butik vid uthämtning, då finns även kontantbetalning som alternativ.

Om du väljer att hämta dina varor i butik, måste betalning ske på nätet via kortbetalning eller faktura. Du kan inte betala i butiken.

Leverans

Postpaket

Våra paket levereras med Postens tjänster*.

Kostnaden är 49 kr eller 69 kr och leverans sker till Postens närliggande utlämningsställen. Du kan hitta utlämningsställena via denna länk till Postens hemsida.

Om man handlar flera olika varor får man endast en fraktkostnad även om det är olika fraktklasser. Den som har högst fraktklass används. Vilken kostnad din beställning får visas i kassan.

Den leveransadress som du anger när du beställer din order måste vara en utdelningsadress, det vill säga ej en postbox och endast inom Sverige. På samma sätt kan postnumret som anges ej vara ett boxnummer utan ett postnummer som matchar gatuadressen. Detta är nödvändigt för att närmaste uthämtningsställe ska kunna lokaliseras.

*I vissa fall kan leveransen ändras till hemleverans om det vid packning av beställningen visar sig att paketet blir skrymmande. Det kan bland annat bero på en stor beställning där storleken eller vikten av den totala beställningen överskrider gränserna för postpaket. Transportören aviserar då via telefon om leveransdag och tid.

Tunga och skrymmande varor levereras med PostNord

Tunga och skrymmande varor levereras antingen till bostaden eller till den butik som du har valt. Väljer du att varorna ska levereras till din bostad innebär det att paketet levereras till markplan/tomtgräns på vardagar. Transportören aviserar då via telefon om leveransdag och leveranstid. Vid leverans till ICA butik aviserar butiken när din leverans finns att hämta. Kostnaden för båda dessa val är 249 kr respektive 499 kr beroende på produkt.

Om din beställning innehåller skrymmande varor så anges det i kassan. Om man handlar flera olika varor får man endast en fraktkostnad. Den högsta fraktklassen används. Om skrymmande varor ingår i beställningen levereras samtliga varor på ordern vid samma tillfälle.

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar vid beställningar av lagervaror och 4-8 dagar arbetsdagar vid beställning av beställningsvaror. Om varorna finns i butik kan du hämta dina varor i vald butik inom 1-3 arbetsdagar. Vid helger och röda dagar får du räkna med att leveranstiden kan bli något längre. Information om leveranstid visas på enskild produkt och i kassan.
Dina varor ligger kvar hos postombudet i 14 dagar och det är den tid som du har på dig att hämta ut dina varor. Har du inte hämtat ut varan/varorna under denna tid återkallas paketet och du anses ha återtagit din beställning och ICA kan sälja varan vidare samt debiterar 99 kr för kostnader som uppstått.

Spåra paket

Du kan spåra ditt paket via Postens hemsida med ditt kollinummer. Kollinummer skickas via mejl och sms när ditt paket är på väg.

Klicka här för att komma till Postens hemsida

Hämta i butik

Vid hämtning i ICA Maxi-butik

Om du vill hämta i en av våra ICA MAXI-butiker gör du det kostnadsfritt då vi har varorna i butiken. Om vi inte har varorna i butiken skickar vi varorna från vårt webblager och då tillkommer en fraktavgift på 29 kr*. Vi kan ej skicka varor mellan butiker.

*Är varorna tunga och skrymmande kan kostnaden komma att bli högre. 249 kr respektive 499 kr beroende på produktens storlek. Exakt kostnad anges i kassan.

Om varan/varorna finns i vald Maxi-butik hanterar vi din order så fort vi kan. Du kan vanligtvis hämta din order i butiken samma dag ordern är lagd till upp till 3 dagar. Vid längre leveranstid framgår detta på produkten och i kassan.

Du kommer att få en bekräftelse till din mejladress när varan/varorna kan hämtas. Vid eventuell försening av beställda artiklar har du som kund rätt att häva beställningen om den nya föreslagna leveranstiden inte godtas.

Du har 7 dagar på dig att hämta ut dina varor. Har du inte hämtat ut varan/varorna under denna tid anses du ha återtagit din beställning och ICA kan sälja varan vidare samt kan komma att debiteras 99 kr för kostnader som uppstått om varorna inte fanns i butiken vid beställningstillfället.

Utlämning sker normalt i ICA Maxi-butikens förbutik annars enligt anvisningar i butik. Ta med dig beställningsnummer och giltig legitimation när du hämtar ut varan. Vi följer Skatteverkets regler angående giltig legitimation (läs mer här).

Om någon annan hämtar ut din order måste bådas legitimation tas med.

Vid hämtning i en ICA Nära, ICA Supermarket eller ICA Kvantum butik

Du kan välja att hämta ut dina varor i flertal av våra butiker. I våra ICA-Nära, Supermarket och Kvantum butiker tillkommer en fraktavgift på 29 kr då vi ej lagerhåller varorna i butik utan skickar dom dit efter din beställning. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar eller 4-8 dagar då vissa varor är beställningsvaror. Vid helger och röda dagar får du räkna med att leveranstiden kan bli något längre. Information visas på enskild produkt och i kassan.

Du kommer att få en bekräftelse till din mejladress när varan/varorna kan hämtas. Vid eventuell försening av beställda artiklar har du som kund rätt att häva beställningen om den nya föreslagna leveranstiden inte godtas.

Du har 7 dagar på dig att hämta ut dina varor. Har du inte hämtat ut varan/varorna under denna tid anses du ha återtagit din beställning och ICA kan sälja varan vidare samt debiterar 99kr för kostnader som uppstått.

Vart i butiken du hämtar varorna framgår via orderbekräftelsen. Ta med dig beställningsnummer och giltig legitimation när du hämtar ut varan. Vi följer Skatteverkets regler angående giltig legitimation (läs mer här).

Om någon annan hämtar ut din order måste bådas legitimation tas med.

Öppet köp 30 dagar

För att du ska vara helt trygg när du handlar hos oss tillämpar vi öppet köp i 30 dagar. Om du ångrar ditt köp kan du alltid returnera till vårt webblager eller i den ICA-butik ordern hämtats ut i. Vid retur i samma ICA-butik som du hämtade ut ordern i så tillkommer ingen kostnad för retur. Väljer ni att skicka in produkten till vårt webblager så rekommenderar vi att ni använder en fraktsedel som vår kundservice tillhandahåller. Vid användande av vår fraktsedel så dras 99 kr av på det belopp som återbetalas för returen. Ni kan även köpa eget porto, men observera att paketet måste vara spårbart och levereras fram till dörren (Kan ej skickas som "Rekommenderat brev"). Återbetalning sker så fort vi erhållit och godkänt returen med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Vid kortköp så sker således återbetalning på ditt kort. Återbetalningen kan ta några bankdagar innan dom syns på kontot. En retur behandlas vanligtvis inom 7 vardagar från det att du lämnat in den. Vid högre tryck på vår webshop och i returhantering kan returen dock ta några extra dagar innan returen och återbetalning kan göras. Förpackningen ska vara obruten och hel så tänk på att skydda originalförpackningen med emballage så den ej kan komma att skadas i transporten. Alla eventuella tillbehör som exempelvis originalförpackning, bruksanvisning, fjärrkontroll samt medföljande batterier ska finnas med vid returen. Om varan ej kan säljas vidare vid retur på grund av till exempel förstörd originalkartong kan du bli ersättningsskyldig för sådan värdeminskning. Observera att alla returer måste godkännas av kundservice innan det är möjligt att skicka in era produkter. Fyll i vårt returformulär nedan eller ring oss på 020-83 33 33. 

Klicka här för att komma till returformuläret

Observera att öppet köp inte gäller bad/underkläder samt kosmetik- och hygien/intimartiklar. Kvitto skall alltid finnas med vid en eventuell retur.

Lagstadgad ångerrätt

När du köper någon vara på distans (via exempelvis internet, telefon, brev och fax) gäller lagen om distansavtal utanför affärslokaler. Enligt lag har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan någon speciell anledning inom 14 dagar från det du tagit emot varan/varorna.

Om du ångrar ditt köp kan du alltid returnera till vårt webblager eller i den ICA-butik ordern hämtats ut i. Vid retur i samma ICA-butik som du hämtade ut ordern i så tillkommer ingen kostnad för returfrakt. Väljer ni att skicka in produkten till vårt webblager så rekommenderar vi att ni använder en fraktsedel som vår kundservice tillhandahåller. Observera på att emballera varan väl innan den lämnas in för retur. Skydda originalförpackningen med emballage så den ej kan komma att skadas i transporten. Om varan ej kan säljas vidare vid retur på grund av till exempel förstörd originalkartong kan avdrag av återbetalningen göras. Vid användande av vår fraktsedel så dras 99 kr av på det belopp som återbetalas för returen. Ni kan även köpa eget porto, men observera att paketet måste vara spårbart och levereras fram till dörren. Återbetalning sker så fort vi erhållit och godkänt returen med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Vid kortköp så sker således återbetalning på ditt kort. Observera att alla returer måste godkännas av kundservice innan det är möjligt att skicka in era produkter. Fyll i vårt returformulär nedan eller ring oss på 020-83 33 33. 

Klicka här för att komma till returformuläret

Alla eventuella tillbehör som exempelvis originalförpackning, bruksanvisning, fjärrkontroll samt medföljande batterier ska finnas med vid returen. Om produkten ej är komplett vid retur förbehåller sig ICA rätten att gör ett prisavdrag alternativt inte godkänna returen. Notera att om varan minskat i värde till följd av att du hanterat den i större utsträckning än vad som varit nödvändigt, till exempel för att undersöka varan, kan du bli ersättningsskyldig för sådan värdeminskning. Kvitto skall alltid finnas med vid en eventuell retur.

Observera att ångerrätten inte gäller intimartiklar såsom bad/underkläder, hygienartiklar, kosmetikartiklar med mer. Hör gärna av er till oss om ni är osäkra!

Lagstadgad reklamationsrätt

Du som konsument har alltid rätt att reklamera ett fel till oss oavsett om det är dolt eller synligt. Enligt gällande lag har du rätt att reklamera i 3 år från inköpet. Fel på artikeln, felleverans eller transportskada skall artikeln reklameras inom "skälig tid" från det att felet upptäcktes. Om du gör en reklamation inom 2 månader från köptillfället anses det alltid inom "skälig tid".

Vill du skicka in en reklamation så behöver du fylla i vårt returformulär nedan.

Klicka här för att komma till returformuläret

Om du valt att hämta ut din beställning i butik kan du även vända dig till den butik du valt att hämta ut i.
Kvitto skall alltid finnas med vid en eventuell reklamation.

Förhandsbokning

På ICA Hemma kan du förhandsboka nyheter innan release dag. Betalningen görs i samband med förhandsbokningen. Vi skickar dina varor så att paketet anländer till utlämningsstället på release dag alt dagen efter.

Om du väljer att hämta ut din beställning i butik får du avisering via mejl när den finns att hämta. Detta görs på releasedagen.

Vissa förhandsbokningar finns endast tillgängliga på nätet.

ICA garanti

Om inte annat anges har du som kund alltid 1 års garanti. Skulle eventuell leverantörs- garanti överstiga detta gäller naturligtvis denna.

För att underlätta för dig som konsument så tar vi på oss ansvaret för att artikeln ska fungera under den garantitid vi lämnar. Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsumentköplagen. Garantin omfattar material och fabrikationsfel som uppkommer under garantiperioden. Kassakvitto, expeditionsnota eller annat giltigt köpbevis bör uppvisas/medfölja vid garantianspråk.

Garantin gäller inte för varor av förbrukningskaraktär såsom t.ex. laddningsbara batterier, lågenergilampor och lysrör eller för fel som uppkommit genom att varor inte skötts eller brukats i enlighet med bruksanvisningen, utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska eller byggts om eller ändrats. Vid garantifrågor vänder du dig till fragawebshop@ica.se

Om du valt att hämta ut din beställning i butik kan du även vända dig till den butik du valt att hämta ut i.

Kommunikation till kund och kunduppgifter

Du som kund samtycker till att kommunikation och marknadsföring av erbjudanden från bolag inom ICA AB-koncernen och ICA butiken sker via mejl, sms eller med post. Du kan skriftligen anmäla till ICA Kundcenter, 504 82 BORÅS, telefon 033-47 47 90 om du motsätter dig behandling som rör direktmarknadsföring.

Du ansvarar för att de uppgifter som du lämnat om dig är korrekta och kontinuerligt uppdaterade. Detta för att ICA och ICA butiken där du hämtar varor ska kunna fullgöra sina åtaganden mot dig som kund. ICA eller Butiken ansvarar inte för konsekvenser till följd av felaktiga eller inaktuella kunduppgifter.

Personuppgifter

Dina personuppgifter är skyddade enligt personuppgiftslagen, ICA värnar om din personliga integritet. ICA Sverige AB är personuppgiftsansvarig för hanteringen av de uppgifter du lämnar på ICA Hemma´s hemsida. Uppgifterna kommer att behandlas dels för att administrera och utveckla tjänsten och dels för riktad marknadsföring baserad på tidigare köp samt för att lämna information om ICA verksamhetens och utvalda samarbetspartners varor och tjänster. Informationen kan komma att användas för att kundanpassa varor och tjänster, såsom för marknads-/kundanalyser, affärsuppföljning och affärs- och metodutveckling m.m. Uppgifterna kommer inte överföras utanför ICA AB-koncernen, förutom för behandling för ICAs räkning för, t.ex. administrativa ändamål såsom hantering av kundförhållandet, av bolag som kan vara verksamma såväl inom som utom EU och EES området, eller enligt vad som annars framgår av lag. Dina uppgifter kommer också lämnas ut till den ICA -butik du har avtalat om att hämta varan hos för att den skall kunna administrera ditt kundförhållande.

Butiken behandlar dina uppgifter för att administrera ditt kundförhållande, såsom att hantera betalning och leverans och övriga frågor relaterat till detta och vad som i övrigt framgår av dessa villkor.

Du har rätt att få information om hur dina personuppgifter behandlas och att få personuppgifter som behandlas på felaktigt sätt, rättade, blockerade eller utplånade. Vid frågor om ICAs eller Butikens hantering av personuppgifter kontakta personuppgiftsombud@ica.se alternativt kontakta personuppgiftsombudet på telefon 08-561 500 00.

Inlämning av elavfall

Om ni har uttjänta el-produkter såsom mobiler, batteridrivna leksaker, köksmaskiner som elvispar och vattenkokare som behöver slängas så rekommenderar vi att ni kontaktar er kommun för information om var dessa produkter kan lämnas. Vi erbjuder även möjlighet att lämna in smått elavfall i våra lokala ICA Maxi-butiker.

Tvister

Uppkommer en eventuell tvist i samband med köp eller tolkning eller tillämpning av dessa villkor, som inte kan lösas mellan parterna, ska detta avgöras av svensk domstol enligt svensk rätt. Tvist kan även prövas av allmänna reklamationsnämnden, vars beslut är en rekommendation till parterna om hur tvisten bör lösas.

Företagsinformation

Vid övriga ärenden än kundserviceärenden, kontakta oss via:
Växel: Tel: 08-56150000.
Mejl: kundkontakt@ica.se
Postadress: Svetsarvägen 16, 171 93 Solna.
Organisationsnummer: 556419-0857

Kundservice

Erbjudande

V 29 - Slangvagn

Slangvagn

V 29 - Fönstertvätt

Fönstertvätt

V 29 - Urbanears

Urbanears

V 29 - Sommarfavoriter

Klotgrill

Har du frågor? Hör av dig till oss på 020-83 33 33 eller kontakta oss via mejl

ICA Sverige AB, 171 93 Solna

Tel: 020 – 83 33 33

Följ ICA Hemma!