Varukorg

Varukorg

Antal varor:0st
Summa:0 kr

 

 

7

 

yes

Frågor & svar

Här hittar du våra vanligaste frågor och svar om det som är aktuellt just nu.

Hittar du inte det du söker? Se våra Köpvillkor eller Kontakta oss.


Genomföra köp

Hur betalar jag?

Vi erbjuder säker kortbetalning med ICA-kort, Visa eller MasterCard. Faktura och delbetalning kan väljas när du väljer något av leveranssätten postpaket, hemleverans eller att hämta ut i en av våra butiker. Om du väljer att handla en vara som finns i våra Maxi-butiker kan du välja mellan att betala med kort vid köpet eller i butik vid uthämtning, då finns även kontantbetalning som alternativ. Läs mer om betalning här

Jag har problem med att fylla i uppgifterna i kassan, hur gör jag?

Säkerställ att samtliga obligatoriska fält markerade med stjärna är ifyllda och att du godkänt köpvillkoren i "Kassan" innan du klickar på "Gå vidare till kortuppgifter".

Mitt köp går inte igenom, vad gör jag för fel?

  • Kontrollera med din bank att ditt kort är aktiverat för köp via internet
  • Vilket land är ditt kort utgivet i? Det går endast att betala med VISA och Mastercard utfärdade inom Norden på ICA Hemma.
  • Kontrollera att du har fyllt i ditt kortnummer utan tecken eller mellanrum.
  • Kontrollera att giltighetstiden är angiven korrekt.
  • Kontrollera att CVC-koden är korrekt. (CVC-koden är den kod på baksidan av kortet, som består utav 3-siffror).
  • Om du har valt Klarna som betalsätt, så behöver du kontakta dem för att få vidare hjälp.
  • Om inget av ovanstående verkar vara problemet, hör av dig till oss på 033-47 47 90 när du sitter vid skärmen så kan vi felsöka ytterligare.

Hur fungerar det med ICA-bonus?

Du får alltid ICA-bonus vid köp på icahemma.se. Väljer du att betala med ICA-bankkort eller det vanliga ICA-kortet eller faktura så registreras din bonus per automatik. Om du däremot betalar med annat Mastercard/VISA så fyller du i kortnumret från ditt ICA-kort i den ruta som dyker upp under giltighetstid, när du genomför din betalning.

Vilka priser gäller?

Aktuella priser finns på ICA Hemmas hemsida. Alla priser som visas är webbunika och kan skilja sig mot priserna i butik. Det pris som visas vid köp på nätet är det som gäller.

Vid uppenbart feltryck eller felskrivna priser på varor förbehåller sig ICA rätten att annullera ordern.

Leveranssätt/hämta i butik

Olika leveranssätt

Vi använder oss utav PostNord. Ditt paket levereras till närmaste postutlämningsställe eller för de större paketen kan man även välja hemleverans. Normal leveranstid är 2-5 dagar. Varor vi har på centrallager levereras inom 4-8 dagar. Kostnaden för postpaket är 49 kr eller 69 kr. De större paketen med hemleverans som levereras på pall till vald Maxi-butik eller till bostaden kostar 249 kr respektive 499 kr. Du kan även hämta ut din beställning i våra butiker.


Maxi-butik

I våra Maxi-butiker är det kostnadsfritt att hämta ut varor som finns på lager i vald butik. Du kan normalt hämta din order inom 1-3 dagar vardagar. Om varorna inte finns i lager i vald Maxi-butik, skickar vi dessa från vårt webblager inom 2-5 dagar. Då tillkommer en fraktavgift på 29 kr. Har du däremot beställt ett större paket som levereras på pall till en Maxi-butik blir fraktavgiften 249 kr respektive 499 kr.


Kvantum/Nära/Supermarket

En fraktavgift på 29 kr tillkommer. Detta då vi inte lagerhåller varorna i butiken utan skickar dom från vårt webblager efter din beställning. Normal leveranstid är 2-5 dagar.

Läs mer om olika leveranssätt här

Varför kan jag inte hämta min beställning i min närmsta ICA-butik?

För närvarande har vi ca 1000 stycken ICA-butiker i Sverige som erbjuder uthämtning. Vi utökar hela tiden med nya butiker. Om du inte hittar din närmsta ICA-butik i kassan så kan det bero på att din lokala ICA-handlare inte anslutit sig till ICA Hemma. Om din ICA-butik inte erbjuder uthämtning så går det alltid att få leverans via posten till närmaste postombud (vilket kan vara din närmsta ICA-butik). Fråga gärna din butik, eller kontakta fragawebshop@ica.se för mer information om detta.

Läs mer om Hämta i butik här

Skickar ni varor mellan ICA Maxi-butiker eller från webblagret till ICA Maxi-butiker?

ICA maxi-butikerna plockar beställningarna utifrån deras egna webblager. Om en vara är slut i en Maxi-butik skickas denna från vårt webblager. Vi skickar inga varor mellan butiker.

Skickar ni varor utanför Sverige?

Nej, i dagsläget levererar vi inte utanför Sverige.

Frågor om ordern

Jag har inte fått min leverans, när kommer den?

Du kan följa ditt paket via PostNords hemsida med ditt sändningsnummer som du får på mail och sms när vi skickat din order. Om det inte finns någon information på deras hemsida, så kan du kontakta oss på telefon.

Hur gör jag för att ändra min beställning?

Vill du ändra något på din order så kontaktar du fragawebshop@ica.se. Har du betalat med kort eller faktura, så kan vi på Kundservice enbart ta bort artiklar från din beställning men vi har ingen möjlighet att lägga till nya artiklar. Anledningen är att det vid beställningstillfället gjorts en kreditprövning, vars belopp vi inte kan överskrida. Om du valt att betala i butik, så har vi däremot möjlighet att både lägga till och dra bort artiklar från din order. Vi har ingen möjlighet att lägga till nya varor i din order.

Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

Om du ångrar ditt köp kan du alltid returnera till vårt webblager eller i den ICA-butik ordern hämtats ut i. Vid retur i samma ICA-butik som du hämtade ut ordern i så tillkommer ingen kostnad för returfrakt.

Väljer ni att skicka in produkten till vårt webblager så rekommenderar vi att ni använder en fraktsedel som vår kundservice tillhandahåller. Använd nedan returformulär för att påbörja en retur:

Fyll i returformuläret här

Observera att alla returer måste godkännas av kundservice innan det är möjligt att skicka in era produkter genom ovan formulär.

Läs mer om Öppet köp här

Jag har returnerat min order - när och hur får jag pengarna tillbaka?

Återbetalning sker så fort vi erhållit och godkänt returen med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Vid kortköp så sker återbetalning på ditt kort. Återbetalningen kan ta några bankdagar innan dom syns på bankkontot.
En retur behandlas vanligtvis inom 7 vardagar från det att du lämnat in den. Vid högre tryck på vår webshop och i returhantering kan returen dock ta några extra dagar innan returen och återbetalning kan göras.

Jag har avbeställt min order - när och hur får jag pengarna tillbaka?

När du lägger en order på vår hemsida så görs en reservation på ditt kort. Om du då väljer att avbeställa så släpps den reservation som gjorts. Det har med andra ord då aldrig dragits några pengar från ditt kort. Dragningen görs först när varan skickas från vårt lager. Observera att det kan ta 5-8 dagar innan reservationen släpper, hör av dig till oss om reservationen ligger kvar efter det.

Varför står det att paketet är utlämnat till någon annan?

Om du har beställt din order för uthämtning i butik så måste personen som tar emot försändelsen i butiken signera med sitt namn och därför kan det uppfattas som att någon annan har hämtat paketet när man spårar det via posten.

Kan någon annan hämta min beställning?

När du hämtar ett paket i någon av våra butiker eller på ett postombud så måste du kunna legitimera dig. Kan du inte kan legitimera dig, så går paketet i retur.

Om du ska hämta en beställning åt någon annan ska både din och mottagarens legitimation visas. Det kan inte vara en kopia på din legitimation, då det ej är giltigt. Vi ändrar inte förfogande på din order.

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Du som konsument har alltid rätt att reklamera ett fel till oss oavsett om det är dolt eller synligt. Enligt gällande lag har du rätt att reklamera i 3 år från inköpet.

Fel på artikeln, felleverans eller transportskada skall artikeln reklameras inom "skälig tid" från det att felet upptäcktes. Om du gör en reklamation inom 2 månader från köptillfället anses det alltid inom "skälig tid".

Vill du skicka en reklamation, mejla oss på fragawebshop@ica.se.

Om du valt att hämta ut din beställning i butik kan du även vända dig till den butik du valt att hämta ut i. Kvitto skall alltid finnas med vid en eventuell reklamation.

Läs mer om reklamationsrätt här

Kundtjänst

Erbjudande

V 42 - Köksredskap

Köksredskap

V 42 - Kaffebryggare

Kaffebryggare

V 42 - Stavmixer

Stavmixer

V 42 - Slowcooker

Slowcooker

Har du frågor? Hör av dig till oss på 020-83 33 33 eller kontakta oss via mejl

ICA Sverige AB, 171 93 Solna

Tel: 020 – 83 33 33

Följ ICA Hemma!